HAI AWAK. AWAK YANG SEDANG TERSENYUM TU

SUPPORTER

Thursday, June 16, 2011

dUa tahUn akan DatanG




Assalammualaikum pada semue. Salam 1MALAYSIA. Lagi setahun lagi aQ akan menghabiskan pengajianku dalam Diploma Farmasi. Yup aQ amat mencintai bidang farmasi. Tapi jika tiada jodoh aQ dengan bidang nie aQ akan menyumbung pengajian dalam Ijazah Srjana Muda Dietitian. Kalau ade rezeki dgn farmasi aQ akan truskan sehingga peringkat yang tertinggi.

Kenapa dietitian?? Mesti korang tertanya – tanyakan. Bidang nie boleh deal dengan farmasi dalam total parenteral nutrition. aQ harap sangat satu ari nti lebih krg 2 thun dri skrg aQ akan berpeluang untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. AMIN~
Kita tak tahukan perkara akan datang. Semua Allah yang menentukan. aQ nk berusaha sehabis baik bagi memperoleh ijzah dlm bidang frmasi ataupun dietitian. Pray for me ea kwan2. aQ nak mak bapak aQ bangga ada anak mcm aQ. aQ nak jdi somebody dlam idup nie. aQ xnk hidup aQ hanya sia – sia sebab mase muda niela waktu kite berusaha dengan lebih kuat bukan goyang kaki je.
CINTA? aQ tolak ke tepi dulu sebab aQ thu peritnye klu perjalanan cinta xseperti yg diharapkan. aQ xnk kembali ke kancah cinta sebab aQ lebih selesa bersendirian. Tapi jika jodoh aQ awal aQ terima kerana ALLAH SWT thu apa yang DIA rencanakan untukku. Selagi nyawa dikandung badan aQ harap ada sinar kebahagiaan dalam bidang kerja yang akan aQ ceburi beberapa tahun dri sekarang. Kalau aQ dapat jadi pegawai farmasi atau dietitian aQ akan bg thu korunk ea. Ley jgak aQ kongsi tentang ubat kat cnie. Cukup setakat nie dlu..Pray for me ea..tanx a lot J

tErima kAsih / Gamsahamnida / Thank yOu / syUkran

h!kmAh dIseBaLik KejaD!an

Assalamualaikum.. Jawab jgn xjawab aw..hee. Pada yg bukan beragama Islam saye ucpkan slam sejahtera. Wow entry bru nie aQ nk cite psal kwan aQ. Sian ngat kat ye. aQ ase ade antra korang penah kene kowt. Pusing2 itulah jgak an alam REMAJA skrang. Penuh dengan kata – kata dusta dan mempermainkan hidup orang. Semalam kawan aQ ngadu kat aQ. Sebelum 2 ye dh nangis2 dh.. aQ simpati ngat kat ye.. p aQ thu ye sorang mnusia yang kuat.
KITA MULA BERCERITA OK J
Sebelum nie ye ade pakwe. Cume mgkin memang xde jodoh an dorang clash. Nak thu sebab ape sbb laki uh wat masalah der. Ye tinggalkan pmpuan nie g2 je. Tye sbb ape kwan aQ yg dpersalahkan. Sian kowt. Sedap2 je ko nak slhkan kawan aQ. Ye dah lyan ko shbis baik kowt p ko wat ye g2. Memang aQ salute kat ko ah der. aQ pn xpnah wat pempuan g2. Bukan pe ah WHAT U GIVE U WILL GET BACK. P ade baiknye dorang clash. Pling kurang kwan aQ ley cri blik cita2 die, dpt dekatkan diri pda ALLAH SWT dan memuhasabah diri. Klu ngn si jantan nie pppeeeehhhh1000 mcm tttteeeeeetttt. X mampu aQ nak sebut dowh daro n jang..hee.

Lepas dorang clash dsebabkan kwan aQ nie prmpuan hot lawa n ayu g2 adela mamat yg msk jrum. Nak thu spe?? Pakwe kawan baik ye. Kawan aQ nie mati2 ah ingt yg dorang dh clash. P kwan aQ xde ah couple ngn dax laki nie. Nasib baik ah. P yang sedihnye kwan baik kpd kwan aQ nie dh pk bruk psl ye.. smue nie brmula dsbbkan jantan nie ah. Malu der aQ nk pggil ko LELAKI. Kaum aQ 2. Napa la tekau2 nie. Hargai sikt weyh. Lem  ah klu perempuan 2 prgai mcm siyal ngn kite mmg kene ah kan..p consider ah. PEREMPUAN BAIK der.
Lepas hal2 nie kawan aQ bangkit smule. P baru2 nie ye ase down blik. aQ tmpg cdey ngt. Sebab aQ thu ye baik. Baik sangat. Tp slalunye tuhan bagi ujian yg lebih ckit pd org yang baik an. aQ nshatkan ye jgn dk bergantung pada lelaki sgt. aQ xnk dye makin bnci kaum LELAKI nie. aQ doakan ye dpt yang baik ah suatu hari nti. Sang Jantan kop k ah xselayaknye ko dipanggil LELAKI. Berbalik pada entry aQ nie ingat ah ade hikmah disebalik kejadian. aQ percaya i2. ALLAH tidak pernah menolak doa atau tidak memakbulkan doa kita Cuma DIA berkata :
  1. Ya..
  2. Ya, tapi bukan sekarang.
  3. . Aku ada perancangan yang jauh lebih baik untuk kamu,,
Jadi, sekiranya ada di kecewakan… bersabar.. pasti ada yang lebih baik.. insyaALLAH.. perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan begitulah sebaliknya.. wallahua’lam..

tErima kAsih / Gamsahamnida / Thank yOu / syUkran

HaK ciptA tErpELihaRa (c) KhaiRuL Najmi