HAI AWAK. AWAK YANG SEDANG TERSENYUM TU

SUPPORTER

Sunday, July 10, 2011

langsung tidak menghargai

Assalammualaikum pada semua n salam sejahtera. Gamat an semalam tentang perhimpunan yg x berapa BERSIH tue. Sebagai golongan muda Malaysia aku amat2 la sedih dengan situasi 9 JULAI 2011. Perhimpunan haram yang amat member kesan besar buat rakyat terutama di Kuala Lumpur. Bagi aku dorang yang berdemontrasi tue mementingkan diri. Walhal Agong kite dh bagi kebenaran buat di stadium. Cuma stadium Merdeka tidak dibenarkan kerana tempat tue merupakan salah satu tempat bersejarah. Jangan sesekali mencemarkan tempat itu. Laungan bangsaMelayu MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA. 

Cdey ngat aku ase melihat situasi semalam. Berlambak giler orang melayu yang langsung tidak bersyukur dengan nikmat kemanan dan keselesaan anugerah Allah S.W.T. bagaimana perkara ini boleh terjadi. Ketuanya terang2 bukan Islam, terlibat dengan anti – Islam. Melihat BERIBU –RIBU umat Islam yang turun berdemontrasi. Siap berkopiah bagai. Sebelum korang berdemontrasi ade ke tanye pada ketua BERSIH tue tntang IFC?? Tepuk dada tanya sendiri. Kepada blogger2 kalau nak tahu apa tuntutan IFC klik kat -sini-

Teramat – amat polik gak la macam mane hal nie boleh berlaku. Masa tue dorang dah ada peluang jumpa Agong. Then, kenapa masa itu tak serahkan memorandum yang dikatakan mahu diserahkan pada Agong?? Nampak sangat matlmat sebenar perhimpunan ada yang tersirat. Bila memetik kata Ezam, masa dulu dia penah terlibat dengan demontrasi. Dalam demontrasi tue matlmat utama adalah INGIN MENGGULINGKAN KERAJAAAN MALAYSIA. Tp diselindungkan dengan sebab yang lain. Macam kali nie lah. Dorang kata nak bersihkan SPR. Ish3x. tak cukup g ke 5 negeri korang ambil? Jangan terlampau gila kuasa. Hormat golongan MAJORITI yang masih setia dengan kerajaan. 

Bagi umat Islam, aku nak tanyalah selama korang duduk kat Malaysia nie, susah ke korang nak beribadat?? Mudah bukan. Amat mudah. Korang tak perlu tersorok2 untuk beribadat. Bayar zakat pun mudah p masih ada yang tak nak bayar. Bukan nak provokasi di sini p suara generasi muda seperti aku yang bertekad untuk memacu Malaysia ke arah yang lebih maju dan sejahtera. Bagaimana pengorbanan nenek moyang kite. Cubela pergi tanya bagaimana susahnya dorang dulu. Kene suruk bawah tanah bagai. Ish3x. kite perlu bersyukur. Jangan kerana seorang manusia yang ingin berkuasa, kita MELAYU berpecah. TANAH MELAYU nie aw. Sedarlah. Fikir bagaimana generasi akan datang.

Aku juga amat kecewa bile parti berhaluan kiri nie, penyokong2nya selalu sangat menghentam polis. Ayah aku POLIS. Korang kene tahu tugas polis. Dorang jalankan tanggungjawab. Bukan mudah berhujan berpanas untuk jaga keselamatan kita. Nie x. ade yang kata polis bodoh, hampeh. Apakah itu? Aku cabarla pada orang yang berkata macam tue, t kalau korang kena ragut ke, rompak ke, hilang ic ke xyah jumpa polis. g selesaikan dengan pemimpin korang yang berdepan dengan isu moral tue. Alang2 x caye pada polis Malaysia, korang g la berurusan dengan polis amerika ke. Kan3x..

Matlamat tidak menghalalkan cara. Kita boleh berbincang. Apa guna wakil rakyat bile x berbahas di Parlimen. Nie x. bile x puas hati je, bertindak keluar Parlimen ramai2. Siap bwak sepanduk plak. Kutuk Parlimen.  Nampak sangat dah merancang untuk memalukan PARLIMEN MALAYSIA. Korang xsedar lagi ke?? Perlahan – lahan kita sama2 bermuhasabah diri terutama orang Melayu beragama Islam. Belajar tinggi2 tp tertipu dengan dakyah penipuan. 


jom!!bermuhasabah diri.





tErima kAsih / Gamsahamnida / Thank yOu / syUkran

HaK ciptA tErpELihaRa (c) KhaiRuL Najmi