HAI AWAK. AWAK YANG SEDANG TERSENYUM TU

SUPPORTER

Wednesday, September 14, 2011

tymE foR jiwang Karat..

Insan yang mempunyai perasaan. Lelaki tetap lelaki. Kuat di luar tetapi tetap luhur di hati. Jika membabitkan soal perasaan, yang keras menjadi lembut, yang beku menjadi cair, yang bengis menjadi penyayang. Dunia macam milik kita. Tetapi..

Hhhhaaaaaaaa bermula al kisah….

Bile dah putus cinta?? Wujud ke cinta sebelum kahwin?? Halal ke haram cinta sebelum kahwin bile hati sudah saling merindu??  Nauzubillah. Nikmat dan tarikan dunia nie sungguh indah kan. Bila hati dah terkena panahan cinta susah nak diungkap dengan kata – kata. Aku penah melalui cinta sebelum kahwin. Sangat – sangat indah. Macam dunia nie hanya untuk si dia dan diriku. Bende yang haram menjadi halal. Perkara yang tidak betul menjadi betul. Kononnya boleh setaraf cinta UDA dan DARA. Semua nasihat daripada rakan – rakan dipandang sepi. Benda yang betul x diambil. Yolaa konon2 dibaluti panahan asmara.

Tapi bila dah clash?? Yang selama ini bau angin yang kuar dari bontot pun wangi menjadi sebusuk2nya. Bila dah tak sayang dibuang begitu saja. Alasan dah bosan. Thumbs up. Bila dah jumpa orang yang lebih vogue n terlebih segala2nya barang lama dibuang. Dicampak macam anjing kurap yang duk menggaru2 kat tepi jalan uh. Bayangkan sendri la yaJ
Selalunya perempuan la yang menyakitkan hati.hahahaha..kalau laki 2 bile dah curang bagai senang je kantoi sebab laki nie lame2 susah nak suruk. P perempuan bile dah terbongkar kecurangan lagi teruk dari lelaki..kan3x.

Masalah gender  takkan selesai sampai bila2. Macam2 ley di debatkan. P pengajaran perlu diambil dalam masalah cinta muda mudi zaman sekarang. CINTA SEBELUM NIKAH. Ade 2 dah kahwin dulu baru nikah..hahahahaha. yup aQ lelaki yang berumur 20 tahun. Entry nie pun aQ wat selepas mendapat pengajaran keburukan dan kebusukan cinta sebelum nikah. Maka tekadkan jati diri, kuatkan hati bersama berjihad melawan diri sendiri..

tErima kAsih / Gamsahamnida / Thank yOu / syUkran

0 cE CommEnt:

Post a Comment

HaK ciptA tErpELihaRa (c) KhaiRuL Najmi